2014. január 22-én sajtótájékoztatón hirdették ki a Nemzeti Olimpiai Központ első együttesére, a Millenáris Velodrom rekonstrukciójára kiírt pályázat eredményét. A várhatóan 2017-re elkészülő létesítményre kiírt pályázat nyertese a Váncza Művek munkája lett.
2. helyezett: Építészkohó Kft. (vezető tervező: Tarnóczky Tamás Attila)
Pályázati anyag letöltése...
3. helyezett: Tarka kft. (vezető tervező: Lévai Tamás)
Pályázati anyag letöltése...
3. helyezett: 4D Építész Stúdió Kft. (vezető tervező: Kószó József)
Pályázati anyag letöltése...
Összesen 64 érdeklődő vásárolta meg a dokumentációt, végül 29 pályamű érkezett be, amelyből 27 került elbírálásra. A zsűri végül egy első, egy második és két, rangsorolás nélküli harmadik díjat osztott ki. Három pályázatot kiemelt megvétellel, további hármat megvétellel ismert el. „A hazai kerékpár- és tornasport új központja világesemények megrendezésére is alkalmas lesz” – mondta Vígh László, a kiemelt sportlétesítmények fejlesztéséért felelős kormánybiztos, a bírálóbizottság társelnöke. A Millenáris Velodromban a 250 méteres fedett kerékpárpálya mellett BMX-gyakorlópálya és tornacsarnok is helyet kap.
A bíráló bizottságban a Magyar Építész Kamara delegáltjaként résztvevő és a sajtótájékoztatón a zsűrit képviselő Kruppa Gábor építész kiemelte, hogy a pályázatok, illetve az azokon induló építészek valójában azzal, hogy „terveket szállítanak”, hozzásegítik a megbízót a minél jobb döntéshez. Ebben az értelemben egy-egy pályázatnak nem csak a díjazott munkái értékesek, hanem valójában mindegyik mű, hiszen ezekben komoly építészeti gondolatokat fogalmazódnak meg és ebben az értelemben nagy értéket képviselnek. A Millenáris Velodromra kiírt pályázatra jó színvonalú művek érkeztek – hangsúlyozta Kruppa Gábor. A zsűri a döntés során nem volt elkötelezettje semmilyen előképnek, de előnyben részesítette azokat a munkákat, amelyek a Hajós Alfréd tervezte régi részeket az eredeti funkcióikban - például az eredeti lelátót lelátóként - tartották meg, vagyis törekedtek az eredeti épület szellemiségének a megőrzésére. Az építészeknek többek között azért is volt fontos ez a pályázat, mert valódi, tétre menő versenyhelyzetben, egy eléggé egyedi építészeti feladat kapcsán mutathatták meg elképzeléseiket – mondta Kruppa Gábor, és megtudtuk azt is, hogy a zsűriben konszenzus alakult ki az első díjazottról, a Váncza László és csapata tervezte munkáról. (A sajtótájékoztatón többször is ötletpályázatként említették a pályázatot, de a tévedések elkerülése érdekében érdemes tisztázni, hogy tervpályázatról volt/van szó és a zsűri is ennek tudatában hozta meg a döntését – a szerk.)
Váncza László, a győztes pályaművet benyújtó iroda vezetője elmondta, fontos célnak tartották, hogy a létesítményben a közösségi és élsport is jelen legyen, és a kerékpár minden szakága otthonra találjon. „Koncepcionális kérdés volt, hogy valós funkciót kapjon a Millenáris Velodrom Hajós Alfréd tervezte főépülete. Fontosnak tartom, hogy a minta, a relikviák jelen legyenek a sportban, hiszen ez üzenet a fiataloknak is” – hallottuk a győztes tervezőtől.
Zárójelentés megtekintése / letöltése
Képek
1. díj: Váncza Művek (vezető tervező: Váncza László)
2. díj: Építészkohó Kft. (vezető tervező: Tarnóczky Tamás Attila)
3. helyezett: Tarka kft. (vezető tervező: Lévai Tamás)
3. helyezett: 4D Építész Stúdió Kft. (vezető tervező: Kószó József)
További képek: http://mnsk.hu/sajtofotok/
Utolsó módosítás időpontja: 2014-02-13 10:18:59
Megtekintések száma: 16865
Rövid link: https://mek.hu/index.php?id=41686