A tekintélyes múlttal rendelkező Sa int-Gobain cégcsoport évfordulója alkalmából innovációs erejét szemléltető, futurisztikus, utazó pavilonok járják be a világot.
A Saint-Gobain története a 17. századra nyúlik vissza: a tükörüveg gyártására szakosodott manufaktúrát 14. Lajos király alapította. Első megrendelése a versailles-i tükörterem elkészítése volt. Az 1850-es években nyitotta meg első, külföldi üzemét Németországban, mellyel kezdetét vette a ma már 64 országban jelen lévő nemzetközi cégcsoport expanziója. Mára a cégcsoport az egyike a világ vezető lakókörnyezet-fejlesztéssel és építőiparral foglalkozó vállalatainak.
Tevékenységének fókuszában az építőanyag-tervezés, -gyártás és -forgalmazás, a világpiacok egyre növekvő igényeinek és keresletének innovatív megoldásokkal történő kielégítése áll, az energiahatékonysági és a környezetvédelmi szempontok maximális figyelembevételével. Piros Attilát, a cégcsoport hazai Rigips-divíziójának ügyvezetőjét a Saint-Gobain Habitat stratégiájáról és a cég által fontosnak tartott fenntarthatósági elvekről kérdeztük.
Mit jelent a habitat stratégia?
Piros Attila: A habitat a fenntartható lakótér, élettér stratégiáját jelenti. A cégcsoport valamennyi fejlesztését erre a stratégiára alapozza. Rendszerekben és teljes értékű építési megoldásokban gondolkodunk. Célunk, hogy az élhető lakókörnyezet mindenki számára elérhető lehessen.
Mik a fő irányvonalai?
Piros Attila: A stratégiánk alapját képező innovatív lakótér megvalósítása a ma rendelkezésre álló műszaki megoldásainkkal kivitelezhető. Legyen szó akár akusztikai, tűzvédelmi, levegőtisztító vagy magas teherbírású megoldásokról. Fontos irányvonalunk a társadalmi felelősségvállalás, amely nemcsak alaptevékenységeinkben jelenik meg, hanem fontos márkaértékünk is. A Saint-Gobain alapítványa az elmúlt hat esztendőben 48 ország 200 nonprofit szervezetét támogatta. Ezen tevékenységünkben fontos szempont, hogy munkatársaink személyesen is részt vegyenek a támogatott projektek megvalósításában. A Habitat for Humanity Magyarországgal megvalósuló, Elsőként Lakhatást! kezdeményezés nagyszerű példája ennek itthon.
Hogyan képzelik el a jövő otthonát?
Piros Attila: A jövő otthona mindenképp a fenntarthatóság jegyében kell hogy épüljön. Figyelembe véve a környezetvédelmet és az energiahatékonyságot. A most piacon lévő termékeik 20%-át az elmúlt öt évben fejlesztették.
Ez azt jelenti, hogy a habitat stratégia egyre nagyobb teret nyer a termékkínálatban is?
Piros Attila: Pontosan így van. Az innováció a cégcsoport egyik legfontosabb értéke. A Saint-Gobain a világ 100 leginnovatívabb cége közé tartozik. Annak érdekében, hogy ez állandó vállalati értékünk legyen, fontos mutató, hogy piacon lévő termékeink 20 százaléka 5 éve még nem is létezett.
Magyarországon hogyan ünneplik meg a 350 éves évfordulót?
Piros Attila: Ez az időszak arról szól, hogy az ünnepelt ajándékoz. Hazánkban sajtóeseményekkel, konferenciarészvételekkel, edukációs kampányokkal, új kiadványokkal, road showkkal, fiatal építészeknek szóló pályázattal és innovatív értékesítéstámogató eszközökkel ünnepelünk.
Érdekességek a Saint-Gobainről
• A Saint-Gobain szállította az üveget a Louvre piramishoz, valamint a pekingi és sanghaji opera épületéhez.
• Európában minden második autó üvegét a vállalat szállítja.
• Évente több mint 30 milliárd üvegpalackot és üvegedényt gyártanak.
• 80 fővárost és több mint ezer nagyvárost láttak el a világban vízvezetékkel.
• A Saint-Gobain szigeteli az USA-ban a házak egyötödét.
• Bevételének 1/3 része az épületenergetikai megtakarításokat elősegítő és környezetbarát termékek és megoldások értékesítéséből származik.
• A szolártechnikai eszközökhöz szükséges speciális üveg szállításában világszinten mintegy 20 százalék, Európában pedig mintegy 50 százalék piaci részesedést tudhat magáénak.
A cégcsoport magyarországi vállalatai
A cégcsoport Magyarországon Saint-Gobain Construction Products Hungary Kft. néven, három márkanévvel Rigips, Isover, Weber van jelen az építőipari piacon. A vállalatcsoport további tagja a gépjárműüvegek értékesítésére specializálódott Saint-Gobain Autover, a csiszolóanyaggyártó és -értékesítő Saint-Gobain Abrasives, valamint az építőanyag-forgalmazó Raab Karcher hálózat és a Platform áruház, amely az építőiparban dolgozó mikro-, kis- és középvállalkozások, valamint házépítők, lakásfelújítók igényeit szolgáljaki teljes körűen. A vállalatcsoport tulajdonában van Magyarország első és egyetlen gipszkartongyára Halmajugrán.
Utolsó módosítás időpontja: 2015-09-16 18:05:05
Cimkék: Saint-Gobain, Rigips, Isover, Weber; Beküldő: Tatai Mária
Megtekintések száma: 10772
Rövid link: https://mek.hu/index.php?id=43013