A II. Városkommunikációs Mesterkurzus a Magyar Urbanisztikai Tudásközpont, a Budapesti Műszaki Egyetem Szociológia és Kommunikáció Tanszéke és Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimre Önkormányzata összefogásából jött létre 2015. június 22. és 26. között, melyen fiatal egyetemisták gyakorlatban mérték össze tudásukat. A hallgatóknak idén sem volt könnyű dolguk, hiszen a XVIII. kerület (Pestszentlőrinc-Pestszentimre) brandépítésének átfogó kommunikációs terve mellett, a Kossuth tér rehabilitációjára és a Havanna-napokra külön projektkommunikációs tervet kellett készíteniük. Ám a kemény munka ebben az évben is meghozta gyümölcsét.
A rendezvény zárónapján Ughy Attila, XVIII. kerület polgármestere így köszöntötte a pályázókat:
„Mikor megválasztottak polgármesternek, igyekeztem egy kerületi brandet kialakítani. Ezzel az volt a célom, hogy a helyi emberek között alakuljon ki egy kapcsolat, jöjjenek létre élő és aktív közösségek. És ne csak az emberek között jöjjenek létre kapcsolódási pontok, hanem legyen minden helyi lakosnak a gondolatában legalább három olyan kerületi helyszín, amihez lehet kötődni, amitől otthon érzi magát az ember. Meggyőződésem, hogy csak a közösségépítéssel, a közösség erejének felmutatásával érhetők el jelentős, hosszú távú változások. Programjainknak nem csak az a lényege, hogy kő, vas, beton vagy üveg épüljön be Pestszentlőrinc és Pestszentimre útjaiba, házaiba, létesítményeibe. Ha az itt élők összetartanak, kialakul és erősödik a helyi identitás. Szerethetővé kell tenni a környezetünket, mert ha nem szeretik, nem is tudnak tenni érte. Ezek az Önök által elkészített tanulmányok, ötletek, javaslatok ehhez a megkezdett törekvésünkhöz, munkánkhoz járulhatnak hozzá.”
A pályázóknak négy nap állt rendelkezésükre, hogy átfogó kommunikációs tervet készítsenek Pestszentlőrinc-Pestszentimre kerületének brandépítésére. A cél az volt, hogy a kerület olyan, fiatal szakemberek által megfogalmazott tervekhez jusson, amelyekből a jövőben innovatív ötleteket meríthet. A hallgatóknak csapatokban kellett jelentkezniük és elkészíteniük terveiket, melyeket a rendezvény zárónapján szakmai zsűri előtt prezentáltak.
A zárónapon, a zsűri prezentációk meghallgatása utáni igazán nehéz döntési helyzetét az mutatta, hogy nem tudtak dönteni az első helyezettet illetően, így a legjobb, második helyezést a Város.com csapat nyerte (csapattagok: Hajdu Marcell, Jokkel Dóra, Kovács Bendegúz, Michelberger Hanna) akik kiemelkedő terveikkel, színvonalas előadásmódjukkal nyűgözték le a zsűri tagjait. A Város.com csapat a XVIII. kerületi Önkormányzat jóvoltából kétszázezer forinttal lett gazdagabb. A zsűri két harmadik helyezett csapatot tüntetett ki a százötvenezer forintos jutalommal. Ők a Comm&Unity csapat voltak (csapattagok: Csibi Balázs, Pável Luca, Takács Gyula és Zsubori Eszter), akik projektjüket a Havanna lakótelep mint kerületközpontra építették fel, kiváló érvelésmódjukkal meggyőzve a zsűri tagjait. A zsűri harmadik helyezettnek értékelte továbbá a KÉK csapatot (csapattagok: Balázs Orsolya, Kazi Zsolt és Lőrinczy Lili, ), akik szintén százötvenezer forintot nyertek innovatív ötleteiket tartalmazó kommunikációs tervükért. Idén a Magyar Marketing Szövetség jóvoltából egy csapatot különdíjjal is jutalmazhatott a zsűri. Különdíjban szintén a KÉK csapat részesült, akik marketinges megközelítésmódjuk miatt nyerték el az MMSZ könyvjutalmát.
Hunyadi István, a XVIII. kerület városigazgatója zsűritagként vett részt a rendezvényen, zárszavában külön-külön értékelte az pályázatokat, majd leszögezte: a résztvevők mindössze négy nap alatt olyan terveket készítettek, melyek egytől egyig hasznosítható alapjai lehetnek a kerület városmarketing tevékenységének.
Utolsó módosítás időpontja: 2015-07-01 17:00:41
Cimkék: Magyar Urbanisztikai Tudásközpont; Beküldő: Tatai Mária
Megtekintések száma: 12213
Rövid link: https://mek.hu/index.php?id=42892