A franciaországi Le Versound és Villard- Bonnot közötti 1,7 km hosszú új útszakasz nyomvonala vasúti pályán vezet keresztül. A beruházó kérésére a kivitelezést úgy kellett lebonyolítani, hogy az ne zavarja a zsúfolt szakasz vasúti forgalmát. Ehhez pedig egy lépésben kellett betonozni az egyes hídpilléreket, ami 10 óra leforgása alatt 350 m³ friss beton öntését jelentette, mely profi zsalutechnológiát kívánt. A kivitelező a MEVA szakértelmére hagyatkozott a hídfő zsaluzásánál.
Grenoble körzete sűrűn lakott része Franciaországnak, ezért jellemzően a nap szinte minden órájában pezseg itt a forgalom. A várostól északra fekvő területek gazdaságának fejlesztése érdekében volt szükség a Le Versoud és Villard- Bonnot közötti útszakasz megépítésére, melynek nyomvonala vasúti pályán vezet át. A kivitelezést A Baudin Chateauneuf építőipari vállalat végezte, aki a MEVA- t bízta meg a hídfő szerkezetének zsaluzásával.
350 m³ friss beton 10 óra alatt
A beruházó számára fontos volt, hogy az útépítési munkálatok ne zavarják az amúgy is nagy forgalmú környék napi életét. Ehhez szükséges volt a kivitelezőnek egy lépésben betonoznia az egyes hídpilléreket, ami 10 óra leforgása alatt 350 m³ friss beton kiöntését jelentette, melyhez a pillérfejek zsaluzatát is a célnak megfelelően kellett kialakítani. Körülbelül tíz méteres magasságban 79 cm-es kiszögellés betonozása történt meg. Ehhez a MEVA 550 m² Mammut 350 falzsalut, a SecuritBasic biztonsági rendszert, valamint az STB egyoldali bakok alkalmazását javasolta a nagy fa kizárások elkerülése érdekében. A kivitelező bízott a cég szakértelmében, így végül megvalósult a kívánt pillérgeometria zsaluzása. Nehezítette a feladatot, hogy a zsaluk közvetlenül a vasútvonal mentén helyezkedtek el, így a Baudin cég szakértőinek a stabilitás érdekében még az elrobogó vonatok menetszelével is számolniuk kellett.
Az építkezés helyszínén az egyenként 8,75 m² nagyságú (350 x 250 cm) Mammut 350 falzsalu összes képessége érvényesülhetett, hiszen a friss beton 70 kN/m² nyomásfelvételt elérő betöltési sebességével könnyen megbirkózik a 100 kN/m²-t is elbíró rendszer. A SecuritBasic csúszásmentes, recés, alumínium lemezborítása és a létrás átbúvók pedig gondoskodtak a magasban a munkavégzés biztonságáról. A biztonsági rendszerek és falzsalu elemek komplett összeszerelését stabil körülmények között és egyszerűen a talajon végezték el, az egységeket daruval mozgatták helyükre.
Egy elégedett ügyfél
A zsaluzási munkálatok minden hiba és nehézség nélkül, időben lezajlottak, a híd elkészült, a közlekedés szempontjából oly fontos összekötő út utolsó szakaszát is átadták a forgalomnak. Így már semmi sem akadályozza a gördülékenyebb közlekedést és a települések közötti két új iparterület kiépítését.
François Rigaldies, a Baudin cég vezető építészmérnöke, is elégedetten nyilatkozott a projektről: „A MEVA olyan megoldást nyújtott nekünk, amelynél nem volt szükség további alapozásra vagy nehéz támaszokra a hídfő stabil biztosításához. Ez döntő érv volt a zsalurendszer kiválasztásánál. Így minden pillért egy munkalépésben öntöttük ki, így bármilyen hihetetlen, 10 óra alatt 350 m³ betont gyártottunk.”
A MEVA hazai képviselője, a MEVA Zsalurendszerek Zrt is már számos hasonló magyarországi útépítési projektben bizonyította a technológia használatával rátermettségét.
Bővebb információk: https://www.shop.meva.hu/
Utolsó módosítás időpontja: 2022-05-31 20:11:00
Cimkék: zsaluzás, vonat, menetszél, meva; Beküldő: Nagy Ibolya
Megtekintések száma: 4384; Információ: Támogatott tartalom
Rövid link: https://mek.hu/index.php?id=47077