Az Intermodális Közlekedési Közösségi Központ,
valamint környezete városépítészeti, építészeti és közlekedéstervezési
eszközökkel történő rendezése érdekében a jelen tervpályázati kiírásban
megfogalmazott tervezési program megvalósítására a Kiíró nyílt
építészeti tervpályázati formában keresi, illetve választja ki a legjobb
tervjavaslatot és a feladat elvégzésére alkalmas tervezőt.
A
tervpályázat legfőbb célja, hogy a Debreceni Nagyállomás és a Petőfi
tér Debrecen városszerkezetében elfoglalt helyéhez és közlekedési
rendszerében betöltött kiemelt szerepéhez méltó módon, a terület előnyös
adottságait kihasználva újjászülethessen.
A
Nagyállomás (Petőfi tér) a város közösségi közlekedésének központja, a
város természetes és tradicionális „intermodális” csomópontja. A
tervpályázat fejlesztési területe a Debrecen Nagyállomás területe és
annak környezete, illetve a Petőfi tér.
A
tágabb értelemben vett tervezési (beavatkozási) határok kelet-nyugati
irányban a 4. sz. Fő út (Erzsébet utca) Szív utca és a Sumen utca
közötti szakaszára terjednek ki, ezen a területen kell a forgalmi
kapcsolatokat megoldani. Észak-déli irányban a tervezési határ a Petőfi
tér északi végén (Holló János utca), valamint a vasúti területen a 14.
sz. vágány után záródik. Tervezési terület a vágányterület azon szelete
is, mely a jelenlegi nagyállomás előtt, attól délre helyezkedik el.
A tervezési területre vonatkozó földhivatali alaptérképeket a tervpályázati kiírás 06. sz. melléklete tartalmazza.
A
tervezési terület - amennyiben a pályázó megítélése szerint még egyéb
területek bevonása, kapcsolatok kialakítása is szükséges - indoklás
mellett bővíthető. Az IKKK létesítményeit az „építési helyként” megadott
területen javasolt elhelyezni, e területből azonban a pályázó
indoklással kiléphet.
A megadott tervezési határok az alábbi helyrajzi számokat érintik (46 ingatlan):
9568/1,
9558/5, 9558/4, 9555/5, 15008, 9555/4, 9558/2, 9558/3, 9548/6, 9555/2,
9555/3, 9554/1, 9554/2, 9553/2, 9546, 9545, 9543/2, 9543/3, 9543/4,
9543/5, 9437/3, 9437/1, 9437/2, 9374, 9558/6, 9556, 9637, 9300, 9672,
9061, 9558/1, 9571, 9737, 9572/13, 9813/1, 9566/3, 9570, 9566/1, 9566/2,
9567, 9568/3, 9930/1, 9569/1, 9929/3, 9953/1, 9764/40.
A tervpályázat keretében a pályázóknak az alábbi főbb elemekre kell tervi javaslatot tenniük:
a)
Az IKKK épületének és kapcsolódó építményeinek építészeti
megfogalmazása a Nagyállomás jelenlegi épületeinek megtartása vagy
elbontása mellett;
b) Az IKKK
környezetének tervezése, a Petőfi tér városi térként történő
újragondolása összhangban a tér meglévő városszerkezeti és építészeti
adottságaival és a tervezett intermodális csomópont kialakításával;
c) Az IKKK és környezetének minden közlekedési ágra kiterjedő közlekedési kapcsolatrendszerének kialakítása;
d) A létesítményhez kapcsolódó, ütemezve megvalósítható távlati fejlesztési javaslatok megfogalmazása.
Az
IKKK megvalósíthatósága érdekében a Kiíró funkcionálisan jól működő,
magas építészeti minőségű és értelmes takarékossággal, elérhető műszaki
eszközökkel megvalósítható javaslatokat vár, melyek alapján a tervezett
intermodális csomópont és környezete a XXI. századi kor elvárásainak
megfelelően, kiemelkedő színvonalon kerülhet kialakításra.
A
tervezési feladat megvalósítására legjobban alkalmas,
közlekedéstechnikai szempontokat, funkciókat megvalósító,
leggazdaságosabban üzemeltethető tervjavaslat (pályamű) kiválasztása,
melynek szerzőjével a Kiíró tervezési szerződést kíván kötni az
Intermodális Közlekedési Közösségi Központ engedélyezési, valamint
kiviteli tervdokumentációjának elkészítésére.
Bővebb információ:
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:134838-2013:TEXT:HU:HTML
Utolsó módosítás időpontja: 2013-04-27 00:17:23
Cimkék: archív, tervpályázat, pályázat; Beküldő: archív weboldal
Megtekintések száma: 10396
Rövid link: https://mek.hu/index.php?id=45771