Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve alapján épülhet meg a Dél-Budát és Csepelt összekötő új híd Budapesten.
A tervpályázatra 17 pályamű érkezett, és az első díjat a rotterdami Erasmus-hidat is megtervező UNStudió és a Buro Happold Engineering alkotta konzorcium terve nyerte el.
A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, két pilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb.
"Időnként voltak heves viták, de ez természetes. Amikor valaki egy nagyon karakteres, különleges megoldást javasol, az szükségképpen megosztó. A hármas pályamű kétségkívül jellegzetes, meg is osztotta a komoly emberekből álló zsűrit. A gondolata erős: egygesztusú híd, a hullámzásra, a kacsázó kőre utaló elegáns, könnyed dizájnnal. Nagyon alapos munkát végeztünk a két nap alatt, kellően mélyek voltak a viták, ám egyáltalán nem személyeskedőek. Elmentünk a falig, de nem léptük át egy határt. A zsűri jó szájízzel zárta le a munkát, a döntést meghozta és bátran, jó lelkiismerettel, büszkén vállalja azt." - nyilatkozta Dr. Fürjes Balázs kormánybiztos a tervpályázatról.
"Gyönyörű híd lesz, nagyon színvonalas, urbanisztikailag is alaposan végiggondolt pályaművet adtak be a tervezők. Jó hír, hogy villamos is lehet rajta." - említi Vitézy Dávid, aki a zsűri mellett működő közlekedési-urbanisztikai szakértői munkacsoport vezetője volt.
A tervezett Új Duna-híd szükségességét a '80-as évek óta szakmai konszenzus övezi, 1994-ben a Fővárosi Közgyűlés elfogadta a híd építéséről szóló döntést, ám pénzhiány miatt ez meghiúsult. Egészen mostanáig. A beruházással nemcsak a helyiek, hanem valamennyi budapesti lakos nyerni fog. Az új híd közelebb lesz a városközponthoz, ezáltal jobban tehermentesítheti a belvárosi hidakat, várhatóan napi 42 ezer autóval. Az új híd révén felgyorsulhat a belvárostól délre eső, eddig alulhasznosított, rozsda-zónának számító egykori ipari területek fejlődése, lendületet kaphat a városfejlesztés.
I. díj:
- UNStudio és Buro Happold Engineering konzorcium
megosztott II. díj:
- Zaha Hadid Architects, Leonhardt, Andra und Partner, Werner Consult és Smoltzcyk & Partner,
- Lavigne & Chéron Architectes, Bureau d'Etude Greisch, Közlekedés Consulting Engineers, Geovil konzorcium.
- A.D.U. Építész Iroda Kft. - Pont-TERV Zrt.
A pályázat két építész tervező szerzője dr. Gajdos István és Gajdos Gergő Márk.
Építész munkatárs: Dóczi András
- Knight Architects, Ove Arup & Partners,
- SpeciálTerv, Pipenbaher Inzenirji, Bright Field Studios alkotta konzorcium,
A magyar résztvevőknek gratulálunk!
Utolsó módosítás időpontja: 2018-04-24 17:16:40
Cimkék: új Duna-híd; Beküldő: Ulrich Tamás
Megtekintések száma: 12281
Rövid link: https://mek.hu/index.php?id=44682