A Magyar Formatervezési Tanács tíz éve díjazza a designmenedzsment-szemléletet kiválóan alkalmazó szervezeteket. A pályázati kiírás megújult formában ismét olyan szervezetek nevezését vagy ajánlását várja a Design Management Díjra, melyek stratégiájuk megalkotásában, operatív működésükben, termékeik, szolgáltatásaik kialakítása során a designmenedzsment eszközrendszerét alkalmazva folyamatos innovációra és kiemelkedő minőségre törekednek, szem előtt tartva a társadalmi felelősségvállalás és a fenntarthatóság szempontjait is.
A korábban elismert szervezetekben az a közös, hogy üzletvitelükben stratégiai fontosságú és működési folyamataikat áthatja a „design thinking” megközelítés, élményteremtésre törekedve sikeresen váltanak ki pozitív érzelmeket a felhasználókban, szem előtt tartják a társadalmi felelősségvállalás és a fenntarthatóság szempontjait, s mindezen értékek részeivé válnak a vállalati kultúrának.
NEVEZÉS
Pályázhat vagy jelölhető minden jogi személy vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, cég, szervezet, intézmény, amelynek székhelye Magyarország területén van, legalább három éve működik, és a fenti irányelveket sajátjának érzi.
A nevezéseket Magyar Formatervezési Tanács Irodájához kell eljuttatni elektronikus levélben és postai úton, egy példányban, ajánlott küldeményként 2018. június 1-jéig.
JELÖLÉS
A díjat jelölés alapján is el lehet nyerni. Az elismerésre szervezetek jelölhetőek, a bírálóbizottság tagjain kívül bárki jelölhet, a Magyar Formatervezési Tanács tagjai szakértőként tesznek jelölést.
A jelölőlapokat a Magyar Formatervezési Tanács Irodájához kell eljuttatni elektronikus levélben vagy postai úton, egy példányban, ajánlott küldeményként 2018. április 9-éig. Az Iroda az érvényes jelöléseket regisztrálja, majd felveszi a kapcsolatot a jelöltekkel, megküldve nekik a kérdőívet, egyben bekérve tőlük a szakmai elbírálást segítő dokumentumokat.
ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTOK:
1. A designmenedzsment-szemlélet beépülésének mértéke és szintje a szervezet működésébe, innovációs folyamataiba (designmenedzsment: minimális / projektszintű / szigetszerű – funkciószintű / vállalati kultúrába integrált)
2. A szervezet designmenedzsment-stratégia alkalmazása által elért eredményei
A pályázat elkészítéséhez segítséget nyújthat az alábbi négy dimenzió, mely a magas szinten működő designmenedzsment fontosabb jellemzőit mutatja be: felhasználói élményteremtés, design thinking, társadalmi érzékenység, vállalati kultúra.
- A felhasználói élményteremtés a felhasználói identitás erősítése mellett értéktudatos, felelős magatartásra ösztönöz
- A design thinking az innováció holisztikus tervezői megközelítése, mely a kreativitás, a tervezői érzékenység révén egy megoldásban egyesíti a felhasználói igényeket, a technikai lehetőségeket és az üzleti siker feltételeit
- A társadalmi érzékenység, a szélesebb – nemcsak környezetvédelmi – értelemben vett fenntarthatóság: a társadalmi problémák iránti érzékenységgel működő szervezetek tudatosan keresik azokat a helyi, nemzeti és globális ügyeket, amelyek megoldásához hozzájárulhatnak. A felhasználókra fókuszálás így egészül ki a felhasználók környezetére való érzékenységgel
- A vállalati kultúra integráns része a designgondolkodás, mely egyaránt megjelenik vezetői, munkatársi és szervezeti folyamatok, megoldások szintjén is, hozzáadott értéket teremtve
Letőlthető tartalmak:
Utolsó módosítás időpontja: 2018-03-22 22:10:50
Cimkék: pályázat, design, management, díj; Beküldő: Tatai Mária
Megtekintések száma: 11775
Rövid link: https://mek.hu/index.php?id=44614