2016. november 25-én, pénteken, 16.00 órakor a MÉSZ székház Kós termében (1088 Budapest, Ötpacsirta u. 2).
a BME Laóépülettervezési Tanszékének meghívására:
As a guest of BUTE Dept. of Residential Building Design:
Ivan Wahla, Tomáš Rusín (RAW)
On the rehabilitation and restoration of Villa Tugendhat
Az ikonikus 911-es alapmodellek fejlődéstörténete és a PORSCHE Múzeum bemutatása E L Ő A D Á S 2016. november 29. kedd 18.00 Magyar Építész Kamara székháza 1088 Budapest, Ötpacsirta utca 2. Építészek Háza Kós Károly terem.
belépés díjtalan / 1 kreditpont
ELŐADÁS
a Pesti Vármegyeháza (1052 Bp. Városház u. 7.) földszinti Nyáry Pál termében 2016. november 15-én.
A budapesti Francia Nagykövetség és Francia Intézet a magyar Földművelésügyi Minisztériummal együttműködésben november 2. és 29. között tizennegyedik alkalommal rendezi meg a Környezetvédelmi Hónapot, amelynek témája a környezeti tudatosság a mindennapokban.
Időpont: 2016. szeptember 29. 18.00
A szimpóziumon az építészetoktatás alternatív útjairól beszélgetnek a szakirányú képzések képviselői. A beszélgetés alapjául az Építészeti Intézet Archistructure 2.0 című digitális tanulmánykötete szolgál, melyben a MOME építészképzéséhez is kapcsolódó szakértők, praktizáló építészek foglalják össze oktatási módszertanuk lényegét, hitvallásukat, lehetséges irányokat kijelölve ezáltal az építészetoktatás számára.
2016. szeptember 22-én, csütörtökön, 16.00 órakor (IDŐPONT VÁLTOZÁS!!!)
Sándor Klára nyelvész
Programsorozata a MÉSZ székházban: 2016 tavaszi félév
Kurátor: Krizsán András DLA építész
Előadások kezdési időpontja 17.00 óra.
Cím: 1088 Budapest, Ötpacsirta u. 2, MÉSZ székháza.
Az előadáson való részvétel előzetes regisztráció és kreditigazolás kiadása nélkül ingyenes.
„Karl Marx szerint minden eddigi társadalom osztályharcok története (volt.) A múzeum története az osztályozási harcok története, ennek megfelelően ez a bonyolult intézmény a történeti idő során folyamatos átváltozásokon ment keresztül. Az előadásban elsősorban a kortárs problémákra fordítom a figyelmet. Hogyan lett a múzeum előbb a stabilnak remélt kánonok reprezentációinak közintézménye, a hatalmi viszonyok megjelenítője, majd utóbb mint vált a globális artworld fényes csillagává és ugyanakkor a piac és pénz áldozatává. Hogyan befolyásolja mindez a múzeumok urbanisztikai kontextusát? Azaz: miért vannak, s ha valóban szükség van rájuk, hol legyenek a múzeumi negyedek?"
Felkért hozzászóló:Dévényi Tamás építész